Friday, September 4, 2009

buatMu yang ku rindu

duhai si dia yg tersemat erat di hati,

hati ini diusik pilu. menanti-nanti kelibatmu yang tidak kunjung tiba. saban hari kumenunggu, menghitung detik demi detik, bagai si nanar kehilangan anak. saban ketika itu juga aku kecewa. bayangmu semakin kejauhan, kau semakin melupakan janji kita.




tidakkah kau tahu hati ini diulit pilu melihat tingkahmu. di mana kau campakkan janji kita untuk bersama-sama mengharungi jalan berliku ini? tidakkah kau tahu, aku amat memerlukanmu di sini?aku perlukan teman seperjuanganku. aku tidak kuat sendiri. dunia ini terlalu kuat cengkamannya membuatku lelah untuk berlari. bukankah kita pernah berpegang tangan, mengikat janji setia di jalan ini?

duhai dirimu yang kukasihi,

mengapa tega dirimu memadukan kasihku dengan si dia yang ternyata dilarang bagimu? tidak cukupkah Allah pemilik cinta kita? tidak cukupkah aku sebagai sahabat berkongsi suka dan dukamu? mengapa mencari cinta kaum Adam yang masih belum dihalalkan bagimu itu? aku sanggup, aku berlapang dada, jika kau madukan aku.tapi bukan dengan si dia yang ternyata belum halal bagimu. kasihku untukmu jauh lebih mendalam dari itu.
.




seronokkah engkau bergelumang dengan jahiliyahmu?sehingga melupakn saudaramu yg sedang perit dibakar api di seberang lautan sana? kau menangisi pemergian watak seorang hero kacak. dia menangisi pemergian keluarganya yang terburai kepala di hadapan mata. 10 minitmu kau habiskan untuk mendownload permainan-permainanmu,cerita hiburanmu, sedangkan 10 minit itu minit2 terakhir bagi hidup mereka.







duhai kecintaanku, ingin kuseru untuk kesekian kali, sudikah engkau menemaniku di atas jalan berduri ini? aku tidak menjanjikan duit berjuta untukmu, aku tidak mampu memberi pangkat dunia buatmu. hanya persahabatanku yang mampu kuberi. kasih-sayangku yang ingin kukongsi. aku hanya mengimpikan kita bersama dalam gathering di taman syurga-NYA.

Masih tidak mencukupi janji Allah sebagai jaminan membeli nilai hidupmu?



aku yg merindui dan sentiasa menunggu,
...

No comments: