Tuesday, April 3, 2012

Hello, Summer !


Salam 3alayk

my baby :)

Sudah menginjak ke minggu ke 7 rupanya,kejap sangat masa berlalu.huhu..kiranya,lagi 3 minggu untuk kami khatamkan kesemua 10 kes untuk Semester 6,Tropical Medicine ini.Alhamdulillah 3la kulli hal,really enjoyed every single things till now :) dan Alhamdulillah baru sahaja selesai peperiksaan Mid-Semester,Allahu musta3aan.Cuma fatrah exam kali ini  "di serikan" lagi dengan tragedi yg agak memberi kenangan.ahaks.Mana tidaknya terlalu penat "study"( macam tak je.huhu) hingga menzalimi diri sendiri..Bila teringat pengsan di kedai ammu(pakcik) tu,nak tergelak ada,nak menangis pon ada.Sejujurnya saya menangis selepas call seseorang di Malaysia.sobss.Pertama kali keseorangan dengan ujian sebegini rupa.huhu~


 Hm,macam mana nak jadi doktor ni, baru exhausted sikit pon dah terkulai.Semoga Allah mudahkan perjalanan kita sebagai bakal doktor nnt,enshaAllah :) Rentetan tragedi malang itu, saya sangat berjaga-jaga tentang jadual makanan saya sekarang.huhu.Saya akan pastikan ada something to chew in 3-4 hrly.Perut saya tak boleh nak sumbat banyak-banyak sekali.Memang sejak azali macam tu.Nasib la sape jadik suami saya nnt.Sila spend duit lebih untuk beli makanan extra untuk saya :DD

eh dah melalut panjang sangat ni.
 



Sekarang dah nak masuk musim summer di Mesir!yeayyyyy..sudah rasa bahang panas sedikit sebanyak,tak perlu nak pakai tebal lagi.hihi.Almaklumlah kami serumah tidak pasang "heater" sepanjang musim winter lepas sbb rasa kulit macam tebal.Tapi sangat terseksa ok!Taubat dah,nak beli heater lepas ni.Last few weeks, masa Spring baru menjengah kami macam org jakun lihat bunga-bunga mekar yg berwarna warni.SubhanAllah! cantik sangat-sangat.Teringat Benz Alif lah pulak,kalau lah ada the real Benz Alif..aaaa..sweeetoooooo!






Something to share :

Hadis ke-40 :
Hadis diriwayatkan oleh al-lmam al-Bukhari.

Daripada lbnu 'Umar r.a. رضي الله عنهما beliau berkata:
Rasulullah SAW telah memegang bahuku seraya bersabda: Hiduplah engkau di dunia seolah-olah
engkau seorang perantau atau musafir lalu.
 
lbnu 'Umar r.a. pernah berkata:
Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

my usrah mates :)




Sekian dulu laporan dari saya,ada orang bising saya tak update belog.haha.wassalam.




p/s : me counting the days!yehuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ^_^

2 comments:

daMsYuki said...

benz alif? ehem :P

take care la awok, mkn kne jage.

me, going back tomorrow! hihi ^^

bintul-bakr said...

benz alif kan pakwe saye pertama dan terakhir.haha :p

tenkiu for the reminder.will do,saje nak buat org jeles la tu die nak balik ganu! Y_Y

1 month ++ to goooo!wink2*