Monday, April 23, 2012

You touched my heart


actually, my mom posted this video to me.
I know she really want me to be a better muslimah.
Berulang kali dah tengok video ni.
one word : Touched = Menusuk ke Kalbu
kenapa beriya-iya saya katakan menusuk ke kalbu?
sebabnya sebelum ni saya agak leka
kadang-kadang baca Quran gitu je walaupun tafsiran Al quran tu memang saya bawa kemana-mana
cumanya memang jarang  tadabbur isi kandung nya even ada masa terluang
baru-baru ni saya sempat tadabbur beberapa surah juz amma
allahu allah
 rasa saya sangat tachy,sedih teringat macam-macam.tak tahu nak tafsir macam mana :(
terasa bila-bila Izrail akan datang menyapa,tapi khilaf dalam diri menimbun sangat.
 
~Allah Al 'Afuwwu~
 
 
 10 Muwasafat.enshaAllah

***

wslm

2 comments:

syifa hanifuddin said...

the first tadabbur thing made me cry.....it's different between people who think about Allah and Allah...and people who think about dunya.......MasyaAllah..

bintul-bakr said...

salam deary Syifa,

betul3,seriously bila baca line by line tafsir tu rasa nak menangis ingt dosa2 lampau and dosa sekarang ni,and bila kak dina baca the 1st ayat dalam video ni lagi rasa diri ni tak bersyukur.huhu.moga iman kita tak dibolak balikkan oleh allah dan thabat dengan jalan yang Allah tunjukkan ni.enshaAllah :)